Czy sprzedaż wirtualnych przedmiotów w grach komputerowych podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym?
REKLAMA
REKLAMA
- Sprzedaż wirtualnych rzeczy w grach komputerowych
- 3% stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
- Podsumowanie
Sprzedaż wirtualnych rzeczy w grach komputerowych
Wnioskodawca planuje rozpoczęcie działalności gospodarczej, polegającej na sprzedaży wirtualnych rzeczy w grach komputerowych. Towar będzie tworzony przez Wnioskodawcę i przekazywany klientom poprzez stronę internetową zewnętrznego podmiotu. Zarządzanie towarem jest dostępne z poziomu strony internetowej klienta zewnętrznego oraz w miejscu występowania kupionego towaru, na przykład w serwerze do gry (w trybie wieloosobowym), do którego można połączyć się przykładowo grą komputerową - wskazał Wnioskodawca. Przedmiotem sprzedaży są wirtualne monety o nazwie „tokeny”, wirtualne przedmioty takie jak: kilofy, zbroje, miecze, oraz inne wirtualne rzeczy, jak na przykład wirtualne wierzchowce, zwierzątka.
REKLAMA
Wnioskodawca wskazał symbol PKWiU dla usług, które wykonuje w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, to: 47.00.89.0 - Sprzedaż detaliczna towarów niekonsumpcyjnych, nieżywnościowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych.
Wnioskodawca zamierza wybrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów ewidencjonowanych jako sposób opodatkowania.
Wnioskodawca zapytał: Czy dla przychodów osiąganych w przyszłości z działalności, tj. sprzedaży wirtualnych rzeczy w grach komputerowych, właściwe będzie opodatkowanie przychodów ze sprzedaży stawką 8,5% zryczałtowanego podatku dochodowego?
3% stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
REKLAMA
W odpowiedzi na pytanie Wnioskodawcy, Dyrektor KIS stwierdził, że przychody z działalności polegającej na sprzedaży wirtualnych rzeczy w grach komputerowych podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych w stawce 3%.
Organ powołał się na przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt. 3 tej ustawy, działalnością usługową w zakresie handlu jest sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów i towarów. Ponadto, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a) ww. ustawy, towary handlowe to towary zakupione w celu dalszej odsprzedaży, w stanie nieprzetworzonym.
REKLAMA
"Użyte w treści art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy sformułowanie „sprzedaż uprzednio nabytych towarów w stanie nieprzetworzonym” oznacza sprzedaż produktów (towarów) bez zmiany ich substancji, czy wyglądu, tj. bez ingerencji sprzedającego we właściwości fabryczne produktu, ponieważ zgodnie z definicją słownikową „przetwarzać” to „przerabiać, zmieniać coś nadając inny kształt, wygląd, inną postać, formę; przekształcać, przeobrażać” (Słownik języka polskiego PWN, Warszawa 2002 r.).
Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że jeżeli w wyniku podjętych czynności nie dochodzi do przetworzenia nabytych uprzednio rzeczy (towarów), to rzeczy te (towary) przeznaczone do dalszej odsprzedaży traktowane będą jako towary – odpowiadające definicji zawartej w art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Działalność polegającą na sprzedaży ww. towarów należy w tym przypadku zaliczyć do działalności usługowej w zakresie handlu. (…)
Mając na uwadze powyższe, przychody uzyskiwane przez Pana ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów, jako przychody z działalności usługowej w zakresie handlu, mogą zostać opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne." - wskazał organ.
Podsumowanie
Z interpretacji organu wynika, że przychody z działalności Wnioskodawcy, polegającej na sprzedaży wirtualnych rzeczy w grach komputerowych, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych. Stawka tego podatku wynosi 3%.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.