Czy płacone składki na ubezpieczenia pracowników mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
REKLAMA
REKLAMA
Składki na ubezpieczenia pracowników, a koszty uzyskania przychodów
Wnioskodawcą jest spółka, która zawarła umowę ubezpieczenia na życie i dożycie, wraz z umową dodatkową, z ubezpieczycielem na rzecz swoich pracowników. Umowa ma charakter kapitałowo-ochronny, z okresem obowiązywania 10 lat. Wnioskodawca opłaca regularną składkę podzieloną na składkę na ryzyko ubezpieczeniowe i składkę kapitałową. Celem umowy ochronnej jest zapewnienie ochrony życia ubezpieczonych oraz gromadzenie kapitału na przyszłość. Umowa dodatkowa, związaną z ubezpieczeniem na życie, skupia się na gromadzeniu dodatkowych składek w tzw. ubezpieczeniowym funduszu kapitałowym. Głównym celem spółki jest utrzymanie stałego zatrudnienia, budowanie lojalności pracowników i motywowanie ich do większego zaangażowania. Ubezpieczenie stanowi rodzaj benefitu pracowniczego, co ma na celu zapewnienie pracownikom pewności finansowej w przypadku śmierci oraz możliwość oszczędzania na przyszłość.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA