Czy franczyzobiorcy muszą ponownie rozliczać VAT od sprzedawanych towarów?

REKLAMA
REKLAMA
Według Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) kluczowym czynnikiem określającym obowiązki podatkowe, jest rodzaj przeprowadzanej sprzedaży. W przypadku umowy franczyzy, kiedy sprzedaje się towary w imieniu i na rzecz franczyzodawcy, nie powstaje obowiązek podatkowy. Natomiast gdy sprzedaż odnosi się do towarów "regionalnych", które są nabywane i sprzedawane przez właściciela, obowiązek obliczenia i opłacenia podatku VAT jest wymagany.
Sprzedane towary, a rozliczenie z VAT
Wnioskodawczyni jest franczyzobiorcą, która sprzedaje towary dostarczane przez franczyzodawcę na podstawie umowy franczyzowej. Zgodnie z umową, franczyzodawca ustala cenę sprzedaży towaru oraz podejmuje decyzje dotyczące wszystkiego, co dotyczy towaru. Franczyzobiorca zamawia towar tylko u franczyzodawcy i przyjmuje go na magazyn, a stany magazynowe są rozliczane z franczyzodawcą. Wnioskodawczyni działa w ramach procedur i regulacji ustalonych przez franczyzodawcę. Franczyzobiorca nie dokonuje płatności za otrzymany towar, a codzienny utarg brutto jest przekazywany na konto franczyzodawcy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA