REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) potwierdziła, że wydatki na zakup gadżetów reklamowych, przekazywanych nieodpłatnie odbiorcom, mogą zostać uznane za koszty reklamowe. Takie wydatki mogą być zaliczone do pośrednich kosztów uzyskania przychodów, potrącalnych w dacie ich poniesienia zgodnie z art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że nagrody wypłacane przez wnioskodawców uczestnikom akcji promocyjnej nie kwalifikują się do zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że wydatki związane z wynagrodzeniem ambasadora z tytułu umowy o współpracę nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, ponieważ nie zostało wykazane bezpośrednie powiązanie wydatków z uzyskiwaniem przychodów przez spółkę.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że nagrody uzyskane w promocji przez przedsiębiorców będących osobami prawnymi stanowią dla nich przychód z prowadzonej działalności gospodarczej i nie generują obowiązków płatnika dla organizatora promocji.
REKLAMA
Dyrektor KIS potwierdził, że Miasto nie może odliczyć podatku VAT od kosztów promocji i zarządzania projektem, ponieważ realizacja projektu nie jest związana z czynnościami opodatkowanymi.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydał interpretację indywidualną, w której wyjaśnił, że koszty organizacji konkursu mogą być zaliczone przez spółkę do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia określonych wymagań.
Interpretacja indywidualna z dnia 17 stycznia 2023 r. dotyczyła pytania, czy środki przeznaczone na wypłaty dla klientów w związku z realizacją akcji marketingowej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
REKLAMA
REKLAMA