Wydatki na akcje promocyjne to koszty uzyskania przychodów
REKLAMA
REKLAMA
Stan faktyczny:
Spółka, która jest właścicielem sieci sklepów, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów. W ramach prowadzonej polityki handlowej, Spółka wdrożyła system działań mających na celu przywiązanie klientów do marki. Jednym z zobowiązań wdrożonych przez Spółkę jest tzw. "akcja", która polega na wypłatach dla klientów spełniających określone warunki.
REKLAMA
Spółka argumentowała, że wydatki na wypłaty dla klientów w związku z realizacją akcji powinny zostać uznane za koszty uzyskania przychodów. Koszty te są ponoszone w celu zarówno uzyskania, jak i zachowania oraz zabezpieczenia źródła przychodów oraz mają bezpośredni związek z działalnością Spółki. Wydatki te mają charakter marketingowy, nakierowany na utrzymanie dotychczasowych klientów oraz pozyskanie nowych klientów.
Stanowisko KIS:
Interpretacja indywidualna KIS potwierdziła stanowisko Spółki, zgodnie z którym wydatki na wypłaty dla klientów w związku z realizacją akcji marketingowej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Wszystkie racjonalne wydatki związane z działalnością gospodarczą podatnika o charakterze marketingowym, takie jak nagrody dla klientów w akcjach promocyjnych, koszty programów lojalnościowych itp., spełniają przesłankę związku z uzyskaniem przychodów lub zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła przychodów.
Podsumowanie:
Zdaniem KIS w świetle przepisów art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, środki przeznaczone na wypłaty dla klientów w związku z realizacją akcji promocyjnej, Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.