Wydatki spółki związane z prowadzeniem bloga nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.
Koszty prowadzenia bloga a CIT
Spółka prowadząca działalność w zakresie sprzedaży personalizowanych wydruków online zwróciła się z zapytaniem o możliwość uwzględnienia wydatków związanego z prowadzeniem tematycznego bloga lifestylowego i podróżniczego jako kosztów uzyskania przychodów. W kontekście tej działalności, blog przynosił dodatkowe wpływy z reklam i sponsorów.
Firma argumentowała, że koszty związane z blogiem, takie jak koszty podróży czy zakup domeny, bezpośrednio wpływają na zwiększenie dochodów, nie tylko z bloga, ale również z głównej działalności firmy.
KIS: wydatki na bloga nie są kosztem uzyskania przychodów spółki
Jednakże interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej była inna. Opierając się na obowiązujących przepisach podatkowych oraz orzecznictwie sądowym, organ ten stwierdził, że koszty uzyskania przychodów muszą być bezpośrednio związane z działalnością przynoszącą dochody. Dla tej firmy, kluczowym źródłem dochodu była sprzedaż przestrzeni reklamowej, a nie samo prowadzenie bloga. W związku z tym, koszty bloga nie były postrzegane jako bezpośrednio związane z głównym źródłem dochodów firmy.
Ten przypadek stanowi ważny punkt odniesienia dla przedsiębiorców, podkreślając konieczność dokładnego zrozumienia oraz właściwego zastosowania przepisów podatkowych w odniesieniu do konkretnej formy działalności gospodarczej.