Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) potwierdza, że wydatek na szkolenie organizowane dla prezesa zarządu spółdzielni socjalnej jest uznawany za koszt podatkowy.
Finansowanie szkolenia przez spółdzielnię a koszt podatkowy
Spółdzielnia socjalna prowadzi działalność reintegracyjną osób wykluczonych oraz prowadzi działalność gospodarczą na zasadzie rachunku ekonomicznego.
W celu podniesienia swoich kwalifikacji, prezes zarządu spółdzielni chciałby wziąć udział w szkoleniu, które obejmuje tematykę prowadzenia spółdzielni socjalnej. Po zdanym egzaminie prezes nabędzie uprawnienia osobiste do wykonywania odpłatnych lustracji.
Spółdzielnia zwróciła się do Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) z pytaniem, czy koszt sfinansowania szkolenia dotyczącego prowadzenia spółdzielni socjalnej będzie mógł być uznany jako koszt podatkowy.
Stanowisko KIS
KIS, potwierdza, że wydatek na szkolenie może zostać uznany za koszt podatkowy spółdzielni socjalnej. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztem uzyskania przychodu w działalności gospodarczej jest wydatek ponoszony między innymi w celu zabezpieczenia przychodu. Szkolenie pozwala na zdobycie wiedzy niezbędnej do zarządzania spółdzielnią socjalną. Tematyka szkolenia jest zbieżna z problemami, które mogą wystąpić w zarządzaniu spółdzielnią socjalną, co przyczynia się do stabilności miejsc pracy dla osób wykluczonych oraz korzystnego efektu dla budżetu państwa.