Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydał interpretację indywidualną, w której potwierdza, że świadczenia pieniężne nieprzekraczające wartości 2 000 zł, dokonywane na rzecz klientów, kwalifikują się jako nagrody ze sprzedaży premiowej i nie podlegają opodatkowaniu.
Program lojalnościowy a PIT
X spółka z o.o. jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej. W ramach swojej polityki handlowej spółka wdrożyła program, którego celem jest zwiększenie lojalności klientów poprzez przyznawanie nagród związanych ze sprzedażą premiową. Podejmowane przez spółkę działania marketingowe mają na celu zwiększenie sprzedaży, wyższe przychody oraz skłonienie klientów do zakupów w jej placówkach, a nie u konkurencji. W ramach ww. programu spółka wprowadziła akcję, która oferuje klientom pewne korzyści finansowe, ograniczone do kwoty 2 000 zł.
Wnioskodawca zwrócił się do organu podatkowego z pytaniem, czy świadczenie przyznane klientowi w ramach programu będzie traktowane jako nagroda związana ze sprzedażą premiową produktów spółki, a także czy nagroda w postaci karty przedpłaconej zostanie objęta zwolnieniem z PIT.
Zwolnienie z PIT
Według KIS, kwoty przyznane klientom uczestniczącym w programie mogą zostać zakwalifikowane, jako nagrody związane ze sprzedażą premiową. W przypadku, gdy kwota nagrody nie przekracza 2 000 zł, beneficjentem nagrody jest osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, należy zastosować zwolnienie przedmiotowe z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W konsekwencji na spółce nie będą ciążyły obowiązki płatnika, z uwagi na uprawnienie do zastosowania ww. zwolnienia od podatku.