Czy oznaczenie GTU 12 jest obowiązkowe przy fakturowaniu za udostępnianie powierzchni reklamowej online?
REKLAMA
REKLAMA
Udostępnianie powierzchni reklamowej a GTU
Wnioskodawcą jest przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą związaną z odpłatnym udostępnianiem powierzchni reklamowej na stronie internetowej. Przychody z tej działalności są uzależnione od liczby wyświetleń (tzw. odsłon). Usługi te klasyfikuje w PKWiU z 2015 w grupowaniu 63.11.20 "Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie".
REKLAMA
Podatnik chciał się dowiedzieć czy wystawiane przez niego z tytułu udostępniania powierzchni reklamowej na stronie internetowej faktury muszą być oznaczone symbolem GTU 12. Wnioskodawca był zdania, że nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU 12, ponieważ świadczone przez niego usługi nie mieszczą się w definicjach usług niematerialnych, które powinny być tak oznaczone według obowiązujących przepisów.
Stanowisko organu podatkowego
REKLAMA
Organ podatkowy zgodził się ze stanowiskiem wnioskodawcy. W uzasadnieniu swojej interpretacji KIS wskazała na przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz obowiązujące na jej podstawie rozporządzenia, i stwierdziła, że oznaczenie GTU 12 powinno być stosowane wyłącznie w odniesieniu do określonych usług niematerialnych.
KIS wyjaśniła, że oznaczenie GTU 12 dotyczy usług doradczych, w zakresie rachunkowości i audytu finansowego, prawnych, zarządczych, firm centralnych, marketingowych lub reklamowych, badania rynku i opinii publicznej, w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych oraz w zakresie pozaszkolnych form edukacji. Usługi oferowane przez przedsiębiorcę, takie jak udostępnianie powierzchni reklamowej na stronie internetowej, nie mieszczą się w tych definicjach, dlatego nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU 12.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.