Czy poniesione wydatki marketingowe produktów leczniczych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?

REKLAMA
REKLAMA
Według Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) spółka może zaliczyć ponoszone wydatki na świadczenie usług reklamowych i marketingowych do kosztów uzyskania przychodów, ponieważ są one niezbędne, bezpośrednio związane z działalnością gospodarczą i przyczyniają się do generowania przychodów, nie kwalifikując się jednocześnie do kategorii wydatków wyłączonych z kosztów podatkowych.
Wydatki marketingowe, a koszty uzyskania przychodów
Wnioskodawcą jest spółka będąca częścią międzynarodowej grupy farmaceutycznej. Spółka świadczy usługi marketingu i reklamy na rzecz podmiotów z grupy, które mają siedzibę poza granicami Polski. Wynagrodzenie za te usługi jest obliczane jako suma wydatków ponoszonych przez spółkę związaną z ich wykonaniem. Spółka ponosi różne wydatki związane z organizacją szkoleń, spotkań promocyjnych i zakupem usług agencji eventowych oraz przedmiotów o niskiej wartości, które są następnie rozdzielane. Działalność spółki obejmuje reklamę produktów leczniczych, przekazywanie informacji na ich temat, popularyzację w środowisku lekarskim i doskonalenie specjalistycznej wiedzy lekarzy związanej z obszarami terapeutycznymi produktów grupy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA