Czy elektroniczne przechowywanie faktur jest zgodne z przepisami podatkowymi?
REKLAMA
REKLAMA
- Faktury otrzymane w formie papierowej, a forma elektroniczna
- Jest możliwość takiego rozwiązania
- Podsumowanie
Faktury otrzymane w formie papierowej, a forma elektroniczna
Spółka, prowadząca działalność w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego, wsparcia informatycznego i kadrowego, zgłosiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) zapytanie dotyczące przechowywania otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej. Spółka chciała uzyskać informację, czy taki sposób przechowywania faktur jest zgodny z przepisami podatkowymi oraz czy to nie wpłynie negatywnie na możliwość odliczenia podatku naliczonego.
REKLAMA
Jest możliwość takiego rozwiązania
REKLAMA
Dyrektor KIS odpowiedział na pytanie Spółki, wskazując na możliwość przechowywania faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej. W uzasadnieniu swojego stanowiska odwołał się do przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) oraz Dyrektywy VAT, które, jego zdaniem, nie zabraniają przechowywania faktur w formie elektronicznej. KIS również wskazał, że postępowania podatkowe nie ograniczają dowodów wyłącznie do dokumentów papierowych, potwierdzając tym samym możliwość uznania ważności przechowywania faktur w formie elektronicznej.
"Z uwagi na powyższe Wnioskodawca zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych, które zostały wystawione w formie papierowej, a które będą przechowywane przez Spółkę wyłącznie w formie elektronicznej (przy założeniu, że spełnione będą również inne wymogi wymienione w art. 86 ustawy o VAT oraz nie zajdą okoliczności wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT, które zostały wskazane w art. 88 ustawy o VAT)." - wskazał organ.
Podsumowanie
Wynik interpretacji Dyrektora KIS jest korzystny dla Spółki, ponieważ pozwala na przechowywanie faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej. Dodatkowo, Spółka będzie mogła skorzystać z odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur. Interpretacja daje Spółce pewność prawidłowości przechowywania dokumentów i potwierdza, że jej dotychczasowa praktyka jest zgodna z przepisami podatkowymi.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA